nuff

24 Jun 2011

Model baru Demak DV110


Petang tadi semasa hendak pergi ambil motor saya yang dibaiki di sebuah kedai di Sungai Petani, saya terpandang sebuah motor yang tak pernah saya lihat di dalam kedai berhampiran. saya terus ke kedai yang baru beroperasi itu. Model yang saya lihat itu ialah model baru Demak DV110. Harganya lebih kurang RM3800 tidak termasuk insurans.

Setelah melihat keseluruhan motor ini saya berpendapat bahawa rekaannya sangat menarik dan terkini. Bahagian depan mirip Yamaha Lagenda 115z, manakala bahagian belakang pula menampilkan rekaan baru yang jarang terdapat pada sebuah motor cub di Malaysia ni. Dua ciri yang menarik perhatian saya ialah motor ini mempunyai meter RPM dan menggunakan sistem ekzos ala 'racing' berjenama D-tech Ex-System. Rekaan ekzos ini seperti rekaan ekzos motorsikal berkuasa tinggi. Memang nampak ranggi.


Apa yang kurang menarik tentang model baru Demak DV110 ini ialah enjinya hanya bersesaran 110cc dan menggunakan tranmisi 4 gear kelajuan. Sekali imbas enjinnya sama dengan enjin Demak Evo 110z. Komponen dalaman saya tak tahu lah sama atau tidak.. Kalaulah pengeluar pasang enjin condong bersesaran 125cc ke atas, saya rasa jualan model saingannya pasti tergugat.



Kesimpulan saya tentang motor Demak DV 110 ini, ianya memang lawa dengan rekabentuk terkini, mempunyai ciri-ciri yang tidak ada pada motor moped lain dan harganya yang murah. Cuma faktor kuasa dan ketahanan enjinnya yang saya tidak dapat beri jawapan. Setakat yang saya tahu hanya 2 varian warna yang dikeluarkan iaitu merah/hitam dan biru/putih. Untuk keterangan lanjut, kunjungilah wakil penjual motorsikal Demak yang berhampiran dengan tempat anda.










 * Kepada sesiapa yang pernah atau sedang menggunakan motor jenama Demak, harap dapat kongsikan pengalaman dan pendapat anda dalam ruangan ulasan di bawah.


69 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

bole amek pic lampu belakang x.?

Imddin Ahmad berkata...

InsyaAllah.. Lampu belakang mirip lampu LC baru, cuma tak ada signal kat tepi. Signal kat bawah, ala superbike.

mzb80 berkata...

As-salam...
smlm sy gi booking dnc dv110 nih... mengikut promoter a.k.a ejen penjual, motor ni guna enjin honda wave 110.
tp, x thu la stkt mn kesahihan fakta yg diberikan. enjin yg sama digunakan utk model Evo Z.

Ciri2 mmg latest @ cun. cume personal view blh belakang die mcm 'kureng' skit. mcm kontot pun ade.

test drive mmg pickup. tp utk long-run x thu la.
sportrim mcm LC135. dual-shock jenama Kayaba (die ckp...wallahu 'alam).

so, sape2 yg tahu lebih tepat bole la share....

'....sharing is caring....'

Imddin Ahmad berkata...

Waalaikummussalam... Mzb80, Tahniah kerana anda berani mencuba sesuatu yang baru dan menjadi antara orang terawal yang menggunakan yang akan memiliki model baru ini.
Tentang enjin saya rasa bukan dari enjin Honda wave 110, kerana rekabentuk head dan 'kulit' enjin amat berbeza sekali. Mungkin pengeluar mengambil teknologi enjin
Wave 110 yang lama dengan menggunakan komponen mereka sendiri.
Harap selepas ini Mzb80 dapat berkongsi perkembangan terkini tentang prestasi motor Demak DV110.

Tanpa Nama berkata...

Mzb80 sy pown dh tmph dv 110 ni, tpi mcm yg Mzb80 ckp lampu belakang dv ni mmg mcm x stail la, body ngn lain2 ok la

along berkata...

saya dah tempah motor ni di Jinjang,zero downpayment,rupa memang ranggi,saya ada risalah tengtang motor ni,tapi ekzos kat dalam risalah tu tak sama dengan ekzos yg dah dipasang pada motor ni,saya amik warna biru/putih.... nak test buat peon ok tak..?

Imddin Ahmad berkata...

Along~ Ekzos macamana yang anda dapat? Jenis dalam gambar di atas? Test buat peon? Apa tu?

along berkata...

ekzos yg mcm dalam pic di atas la,ekzos dalam risalah tu sebijik mcm ekzos evo z,absorber tu bukanlah kayaba punya,yg biasa2 je,enjin pun bukan honda punya,demak sendiri punya enjin,kilang dia di Demak laut industrial estet,kuching sarawak,wakil jualan di area kl adalah di batu caves,peon tu despatch,saya keje sebagai despath je,motor lama dah teruk sangat,tu trade in motor demak dv110 ni,nak try sebab kat dalam risalah ni dia punya slogan untuk model ni HEBAT,LASAK.

wan berkata...

salam,
sepupu sy baru je beli motor ni semalam, petang tadi dah dapat. bunyi ekzos memang power dah macam superbike kot. kalau tak silap design ekzos ni lebih kurang dengan ekzos Suzuki BelangR 150. spoiler belakang sporty. tadi pon tengok dari jauh je, tak sempat lagi nak belek2. nanti ingat nak test ride. hehe

Imddin Ahmad berkata...

Wkmsalam...
Bila ada peluang 'test drive' motor sepupu nanti boleh ceritakan pengalaman anda di sini.

Tanpa Nama berkata...

terbaik la nie motor

Tanpa Nama berkata...

saya tertarik sungguh dgn motor demak dv110 nih...memang cantik & nampak bergaya dgn meter rpm...rasa nk angkat sebijik...lampu signal agak menarik jugak ala superbike

Tanpa Nama berkata...

jangan beli la enjin x thn jual pun x laku langsung

Tanpa Nama berkata...

salam,bagi sape2 yg dah guna motor ni tolong bagi maklumat tentang kualiti...sebab teringin gak nak pakai motor ni.

Tanpa Nama berkata...

salam...semala saya pergi tgk demakni....memang smart...ekzos pon bunyi mengancam...nak beli superbike x mampu...demak pon jadila....nak tanye kawan@ dlm 3 warna tu warne ape yg menarik????ingat nak tempah satula...

Tanpa Nama berkata...

Salam...saya baru booking 1 smlm. Tgk menarik jer..pastu dia punya bunyi mengancam plak..

junaidejun@yahoo.com berkata...

aslm... aq pun bru tmpah demak nie 1.. tgl tngu satel jpj...bagi aq merah mantap cz warna metalic... biru xcntik,,, nmpk ayu sngt... tapi yg lawaknya.. model nie dah mcm ultraman... bila start lampu tngah dia klip2.. haha...n signal dia led... cuma x tau kat mna nak ltak stiker kat blkng motor... blkng jer low... k.. i2 jer.... apapun arga paling mantap... murah jer...

Tanpa Nama berkata...

Assalamualaikum w.b.t...
sy dah dapat moto nie minggu lepas..dah bawak pun..semuanya ok la xde masalah..kalu bawak tempat sesak takyah tukar gear pun bleh cilok. pick up bleh lawan jenama 110 lain la. Mgkn sebab exzos dia kot. kalu nak layan corner best gak stabil.

Tanpa Nama berkata...

salam.. moto ni memeng cantik dah dari semua aspek reka bentuk.. tpi nak tengok picture lampu belakang je.. spe2 yg dah beli tu, tlg la kongsi..

Tanpa Nama berkata...

lampu blakan cantik mcm lc... tapi madgud dia mcm screamler... nak tngk pic... mai fb aq.. junaidejun @yahoo.com... sapa2 yg ambil motor nie tlg add aq... kita kongsi^_^

Tanpa Nama berkata...

motor ni ok, sy dah pakai 3 bln, x de hal, masalah x de. cm memang bahagian blkg tu je. lain2 ok. sy pakai kaler hitam x brkilat. ade 3 varian sbnry.komen kwn2 tu mmg penuh kat tlinga, ramai kate x best, tp mate asyik dok tgk kat motor tu je, yg lebih haru tgh2 panaskn enjin tetiba dtg dok tndang2 motor tu. hai ntah lah.. sy x pening coz motor, tp pening gelagat org2 sekiling, yg menyampah ngan sy x tentu pasal pn ade. dlu pakai lc x de pn nk jeling2, nk ngumpat2 sy, bile dah pakai moto ni, org kite x kenal pn bt muke garang, marah ke ape. sy x kate trbaik, krn masih trlalu awal nk komen,smpai hari ni sy sgt2 puas hati.

Tanpa Nama berkata...

Bulan dua ni saya teringin nak angkat dv ni saya nampak mcm menarik

alisa5650@gmail.com berkata...

mngu dpn sy dpt mto ni, spe2 yg dh gne tlng tnjuk ajr cara pnjagaan...hehehe....

Tanpa Nama berkata...

saya dah booking 1,colour hitam.beli jelah sbb suka ultraman.

Tanpa Nama berkata...

aku baru je tempah semalam,down payment rm300 je, mgg dpan dpt motor br.. yeeeeeeeeeeeeeeeeeeeyyyyyyyyyyyyy

Tanpa Nama berkata...

salam..sye da beli n da pkai lame gk laa..moto nie smua ok..bunyi die pun tbaik..sye pkai wrne mrah itam..moto nie sye buat jlan jauh first2 meter naik 110..lame skit die naik habis 140..best gile..xpyh nk bger2 lgy..:) tu je yg boleyh kongsi..papahal moto nie mmg tbaik la kawan rugi lau xbeli..

Tanpa Nama berkata...

aq pun dah pegang 1 moto nie... sound ok... larian ok... standard pun mantap... cuma aq tukar tayar blakang guna michelin... baru sedap me'lap... larian skrg cpt naik smpi 120... sapa2 ada ambil motor nie... add aq kat FB ... venomady@yahoo.com... harap korg add aq n sesama lain supaya dpt buat group n dpt kongsi dngn mudah...

biela bilove berkata...

saye ada jugak beli m0tor jenama Demak ni. baru jugak. lebih kurang m0del ni. tapi saye punya demak evo zr 110 (tru search). single arm and ekzos sebijik mcm yg ni. murah pun merah. memang style la. bunyi 'p0m3' tuh yg menarik. paling menarik lampu depan. mcm lampu n0uvo. masalahnya ramai yg kata enjin tak tahan. tapi sepanjang saye ride m0to ni takda r0sak apa punn. and s0und dia pun still 'p0m3' mcm superbike. huhu. memang best ! Alhamdullah 0verall 0kay. pandai jaga, el0klah enjin tuu kan. sesuai untuk sesiapa pun. btw, saye perempuan. huhu ;)

Imddin Ahmad berkata...

Rupanya motor keluaran terbaru demak ni popular juga ye. Banyak komen-komen dari owner kat sini. Di sini saya ingin bertanya pendapat 0wner2 model ini, apakah kelebihan dan kelemahan model ini. Harap dapat dikongsi.

Kepada owner2 model DV110 & model2 Demak yang lain, jika anda ingin berkongsi gambar2 motor kesayangan anda dengan pembaca2 blog2 yang lain, boleh lah emailkan gambar2 motor anda ke nahimungkarr@gmail.com

Tanpa Nama berkata...

Saya baru je beli semalam motor ni DV 110(hitam)...pd saya memang dia nmpk sempoilah,cuma bab2 enjin tu saya x brp pasti, sedangkan member2 ckp kalau nk beli moto org tgk enjin nya dulu...tp sy x kisah lah..semua ni atas nasib kita jer..kdg2 ada jugak kenderaan yg berjenama canggih kononya berkualiti tp pakai sebulan dah ada mcm2 masaalah..so x yah hirau tu semua...yg betul ikut kata hati....

cahya berkata...

beli motor ini di mana ya kalau boleh tau harga nya berapa juga

Tanpa Nama berkata...

.......motor demak dv 110....ni...memang best.....dapat jugak aq belagak ngn member......bunyi ekzos dia.......gila mantap la.......xpyah nk susah2....beli ekzos lain.......lepas2....dia punya pickup.....bley la tahan......arituw.....aq lumba ngn 135 lc......aq menang.....memang bestla.....tpi bila nak race.....kitaowg tngok RPM meter je.....senang jgak.....nk tambah kelajuan......rugi klau tak beli.....memang syokla.....klau selalu...mat mat motor.....selalunya....diorang bikin motor diowang.....mcm bukak anginlah.....tkar paip ekzos lah.....dah bnyak guna duit......btol tak......tpi ngn motor demak dv 110....ni.....beli je........dh dpt......xperlu nk......modified.....dpt je motor....trus race......hehe.....tpi apa-apa pun.....motor ni memang best....

Tanpa Nama berkata...

enjin demak bagus kerrr ....

Tanpa Nama berkata...

bagus atau tak tgk cara kita jaga..buat masa nie motor nie tak bg masalah kt aku..pastu lagi jauh korg ride motor nie, lagi best!!

Tanpa Nama berkata...

sya sdah juga bli mtor model dv110 nie...klau tngok dri dpan mmang ok lha...ttapi bhagian blakang ada sdiki kontot...rsa pning juga mcm mna mauk modified blakang mtor nie..kbanyakn sya tnya mekanik di mtor..lampu blakang boleh msok lampu mtor lc..x tauk lha bleh ke x...dri segi pickup..bleh than lha...klau you all da tauk psl cra2 modified blakang mtor nie...bgitau ya....asalamulaikum...

Tanpa Nama berkata...

tringin jga nak beli,tp dah ada modenas..huhu

Tanpa Nama berkata...

Demak memang semakin bagus....penjagaan .kreatif ...sedikit pengubahsuaian menjadikan ia menarik....tahan lama..sy telah memiliki model demak evo z 2008...hingga sekarang....ramai memuji mesin saya ini..dari sebuah motor biasa kepada luar biasa....full spec body part yamaha spark thailand....enjin spec dari model honda ex5 class 1....cab wave 125...cranshaft faito...faito gasket..racing gear faito...kelajuan setanding yamaha lc 135..- demak evoz style kuala ketil-

Tanpa Nama berkata...

untuk perjalanan jauh sesuai tak motor nih? terima kasih.

Tanpa Nama berkata...

aku pakaimodel dah hampir 6 bulan..
buat mase nie tak ade masalah kecuali bab warna dye, agak kurang menyerlah..tp motor nie mmg best.

jib waki berkata...

sya sdang mncri cover 1sheet dv110
ssiapa yg ada info just call me 0146148966
tq.

jib waki berkata...

i need cover sheet dv110 for 1sheet
if any info about cover sheet just call me
0146148966.tq

Tanpa Nama berkata...

meh test gn 125zr huhuhuhu xnpak la demak dv110 ni.......aq dh pkai dv110 ni xbest lasung meter rigan pickup boleh la dri ex5.......

Tanpa Nama berkata...

dv110 aku da ronda 1 malaysia ... memang la x boleh beat motor 125z tapi kalau nk beat long distance bole ke ?? hahaha ...

Manjee berkata...

Aku dah guna moto demak 110 ni sejak 2008 (bentuk model Yamaha Lagenda)skg dah habis bayar.Aku trade in moto ni sambar DM110 pulak,sbb apa..Sbb aku percaya dengan ketahanan enginnya.

Mereka yang komplen tu kebanyakannya dengar dari mulut orang ,tak pernah guna atau bli moto ni..Blum cuba blum tahu..

Tanpa Nama berkata...

saya menggunakan model ini (dv110) warna merah/hitam.. sudah setahun saya menggunakan.. ketahan enjin masih lg dalam keadaan elok... kita cuma perlu menjaga minyak hitam dan plug.. insyaallah.. akan bertahan sampai bila-bila.. amin..

Tanpa Nama berkata...

weh aku pon baru je booking 2 hari lepas..harap2 ok mcm yg korang war2 kan. =p

Tanpa Nama berkata...

saya pengguna demak matrik sport 110 z sejak thn 1998,alhamdulillah.motor memang boleh jalan jauh...saya balik kampung dari penang ke raub pahang..takde masalah....jaga minyak hitam..tukar sebulan skali..insyaallah takde masalah

usin berkata...

demak dh respon dgn komen2 pembeli jentera mereka. demak sedang giat menyelesaikan masalah2 yg ada dan mungkin ada kpd jentera buatan mereka. komen2 negatif tentang jentera demak sebenarnya bukan dari pengalaman, tetapi dari mitos bahawa hanya jentera dari jepun sahaja yg bagus. bagaimanapun, secara logiknya bagaimana demak berani mengeluarkan jentera mereka dgn kapasiti yg tinggi jika mereka sendiri tidak yakin dgn ketahanan jentera keluaran mereka. mudah utk difahami setiap sesuatu yg baru mesti ada kelemahan dan demak telah berusaha memperbaikinya, dan yg terpenting ialah nilai wang kita. harga jentera demak masih terlalu murah jika dibandingkan dgn jentera honda, yamaha, suzuki atau kawasaki. jgn berkira sgt dgn 'second value' kerana jika anda berpuas hati, tiada sebab untuk dijual!! lagipun dgn kos RM3900+- (utk model zr110), berbaloi jika dapat pakai 4 - 5 tahun. lebih kurang RM2.50 sen sehari. kalau sewa motosikal, berapa kosnya sehari???

fairuz man berkata...

Assalamualaikum... Sy bru tempah Demak evo zr 110... Byr muka rm 1... Sapa2 dah pakai leh tlg komen x? Design terbaik... Exzos pun ok... Tp cindition mcmana ek? Plzz...... Tlg bgtau... Tp harap2 ok la.. Janji harga murah dan jimat... Bukan nak masuk cup prix pun...

Tanpa Nama berkata...

sya bru ja guna demak dv110 ny..tp rmay yg ckp demak ny xthan..btl ke x sya xtaw la tp sya guna ok ja..cuma ssh nk dpt spare part ja..

Tanpa Nama berkata...

Assalammualaikum,tq untuk semua info sal demak dv110 ni.ingat nk beli 1 wat ulang alik keje,tp x tau keupayaan yer lg.tkut yesal.tp dr info info u all aku nk try...tq

Tanpa Nama berkata...

hai...ni nak kongsi pgalaman gak...tapi motor sya demak evo z...byk orang kata enjin demak ni tak tahan...tu pndpt sstgh org je..tp kalau sya dia sma ja dgn enjin motor lain...klau pandai jaga baik la keadaan enjin tu.,tp kalau guna mcm hantu barang mana yg tahan kan...so bg sama suma sama je...cuma blog n heat demak mmg kurang tahan la....so klw org ckp demak ni tak bagus tnya dlu pengunaan org tu mcm mana....n kalau motor yg kat ats ni pula sama gak la..bb kami pernah test power motor ni dgn motor demak evo z kptsannya memuaskanlah jd jgn takut jgn segan suma ok kalau pandai jaga

Tanpa Nama berkata...

aku dha beli dv110 ni juge cuma tggu kena approve jer.. down payment 0% . yg aku beli kaler biru putih . rim pun berbeza dari gmbr ats ni .. rim ala2 racingboy yg bnyak spoke .. memang stail dan lampu dpan ada led di celah2 .. nampak lgi bergaya la..

Tanpa Nama berkata...

AKU bru amek...terbekkkklahhh....tentang enjen jaga elok2 , dnt wryy boleh speed standing lc gop..:-)..

Muhammad Nurul Afeq Junaidy berkata...

Kenapa ekzos motor saya lain die bukn d tech tpi yng lain

Tanpa Nama berkata...

moto ne memang tahan..cuma orang yang kata tak tahan tu orang yang tak pandai jaga moto je kata tak tahan..ada orang beli jenama Yamaha 135 LC pun tak tahan sebab tak pandai jaga minyak hitam pakai sampai 3-4 bulan baru tukar..kalau pakai moto pandai tak kan lah minyak hitan tak pandai tukar kot..aku dulu nak beli scooter apa diaorang kata tak tahan lepas tu kena servis setiap bulan..jadi terpaksa aku pakai moto EX5 je..tapi tahan lah sebab jaga dengan baik..sekaran tengah cari moto baru tak tau nak pilih jenama mana..?

Tanpa Nama berkata...

demak dv110 ok sy berpuas hati baru beli smlm, yg penting jaga minyk enjin

nicky_blues berkata...

salam all..cpew taw tkr cvrset demak evo zr ngn cvrset mt0r len?tlg k0men skit..

Tanpa Nama berkata...

salam ... aa jumpa lak komen korang masa google pasal demak nee...so aku pn nak komen gak laa...

moto 110z baru je dlm 2 minggu pakai... beli pasal murah .. dh beli baru la nak survey pro contra nya..

rata2 yg komen kat sini mmg pakai moto cap ni.. so aku bleh caya la apa korang cakap sbb conperm dah pakai bukan cuma andaian...

sejak kawin ada anak aku pakai skuter elit.. diam tak diam dh beso anak aku ... baru sedar elit tu dh tua sama cam aku gak ... hh dh lama bawak skuter kaki dh banyak rehat bila tukar motor ada gear terhoyong hayang gak la sehari 2 tuu.. sekarang dh ok dh siap boleh rem lagi masa tukar gear mcm moto clutch..skil masa bujang dtg balik tu yg budak2 pandang2 smpi lupa lak moto cap ayam, umo pn dh ala2 pakcik dh ne...klu remaja rasa dh aku wheelie moto tu

so far ..minyak jimat..mencelah senang..coner stadey..design cun..bunyi sedap.. quality long term x tau just wait n see.. slow2 aku update klu panjang umur..
kat kg abg aku pakai demak ex5 pn dh lama rasanya smpi skrang steady..dula rasa cam nk ketawakan dia last2 aku pn pki demak gak... sebabnya murah n malas hutang2.





Nympha idola berkata...

ramai kate moto brand demak ni enjin xtahan..hm..tp tgk sume komen3 positive..igt nak amek..coz sgt cntek design..pendapat oh pendapat..

shah nizam berkata...

model dv110 nie ok cuma enjin tersedut2 dealer ckp suh pkai ron 97 dulu sy br pkai skrg km br 1100

Tanpa Nama berkata...

Aku dh beli dh demark dv 110,bt lain ekor blakng ala superbike and tmbah spring bg tnggi skit...ekzos mcm biasa satu kmpung bleh dngar...aku x bwa laju sngat tkat 80 km/j...stakat n alhmdulilah siht lg mtor aku...jaga elok2 mtor tuu,,elok laa dia

Tanpa Nama berkata...

Aku dah beli Demak Evo ZR110 warna hitam.. Dah makeup sikit masuk rim yamaha 3 bintang putih dan tayar saiz standard yg dipakai 135LC baru. Mudguard depan pun dah pakai mudguard 135lc baru.. Spring depan dah potong sikit kasi cantik.. Sproket dah tukar depan saiz 14 dan belakang 33. Sproket depan pakai honda dan belakang boleh masuk yamaha. Skru enjin, skru brake disc pump, skru kunci footrest belakang aku tutup pakai skru cover "posh" warna biru mcm warna aloi.. Sekali aku bawak motor Demak aku pergi kilang demak utk servis, byk tukang pasang motor demak kat kilang yg tgh break tergamam tgk motor aku.. aku bawak on the road pun byk org yg jeling.. Enjin masih mantap dan smooth.. best wooo motor ni...

Tanpa Nama berkata...

Ai..bg da yg da lme gne demark ne,lh xbgthu cm ne..bnyk kew msalhnye..nmpk cun tp 2 la,dgr cte xbpe nk 0wh k..bmbg gk kn..s0 nk mntk pndgn n pndpt anda yg da lme gne mt0 ne..mbr adk ip0 ad pkai..dye ckp xthn lme...xsmpi 2 thn pn..plz kgsi..tq

Tanpa Nama berkata...

Aku 1 blan mengunakan Dv110..matguard blakang aku tkar dengan Matguard Lc135..Mula2 memang tidak cun kerna matguard original sgt besar..klu dipotong dan disambung..rupa dia sangat cantik...

Robin An berkata...

saya dah beli . . .nak buat kaki racing boy nanti . . .up sober blakang. . .

Robin An berkata...

saya dah beli dv110. . .nak modified enjin n body la. . .ada aksesori?

Md Rashid Bin Bakar berkata...

Saya baru sahaja beli motor Demak Dv 110 dengan harga RM 3250.00 termasuk insuran, Harganya bergitu murah berbandingkan dengan harga motor yang lain. Walaupun harga yang murah banyak kelebihannya Statar, Dis Berat,Spor Ring dan banyak lagi itu yang membuat saya tertarik jenama Demak Dv 110 ini.Apa pun kita kena berani mencuba yang terbaru.

Elka Rozandie berkata...

demak sekarang sudah di naik tarafkan...dari segi maintenance ok...before ni....enjin demak bukan keluaran malaysia..that y bnyak tohmahan dari pengguna sebelom ni..enjin tersebut di import dari negara lain...sekarang sejak perubahan pemilik syarikat DEMAK telah berubah wajah dan kualiti enjin lebih di utamakan oleh pemillik baharu tersebut kerana pihak syarikat tidak menggunakan tenaga luar @ import dari negara jiran..sekarang pihak syarikat telah mengusahakan maintenance sendiri..that y pihak saja mengahwin kn pelbagai2 body spesis mcm model lain...diorang bukan taknak naikkan CC moto tu..dah dlm standard negara kita....boleh sy tanya kmu semua?mengapa ekzoz terbaru D-TEX tak kna saman polis dri ekzoz lain...sebab dah termenterai dalam akta penguna boleh menggunakan nya..paham???semua nya ok...cuma kasih syg terhadap moto tu mesti ada.jaga betul2..insyaallah tahan lama moto...motor mahal pon..kalo pakai tk serbaguna.....memang lah jdi smpah...saya wakil syarikat demak -eksekutif jurutera enjin demak-

Catat Ulasan

Twitter Delicious Facebook Digg Favorites More